A DPF tisztítás során kiégetjük a szűrőből a kormot.
- 2016. július 22. péntek
- By Admin: administrator
- Comment: 0
Ha valaki azért vásárol dízel autót, mert így sokat tud spórolni az üzemanyagon (nem beszélve arról, amikor az autótulajdonos buszsofőrtől vásárolja a gázolajat), az bizonyára erősen meglepődik akkor, amikor kiderül, hogy a részecskeszűrő miatt a dízel autó fenntartása bizony jóval többe tud kerülni, mint azt korábban gondolta volna. A DPF tisztítás elégtelen kivitelezése miatt ugyanis idővel sor fog kerülni a szűrő cseréjére is, ami akár félmillió forint körüli összeget is felemészthet, ha éppen olyan autónk van, amibe ennyibe fáj egy részecskeszűrő. De mi is az a részecskeszűrő, és miért kell cserélni? Nos, a dízel autók rettenetesen sok káros anyagot bocsájtanak ki; emiatt van szükség a szűrőre. Máskülönben a légkörbe kikerülő korom az ember tüdejébe jutva (majd onnan a véráramba kerülve) képes lenne megbetegedéseket előidézni. A szűrő azonban csapdába ejti a kormot, így az nem tud kikerülni a levegőbe. A DPF tisztítás, azaz a korom eltávolítása a szűrőről automatikusan történik, melyhez az kell, hogy az autó motorja legalább fél órán át 2000-es fordulatszám felett pörögjön. Ekkor ugyanis a korom kiég. Ha ez nem tud megvalósulni, akkor a DPF tisztítás másféle módját kell megtalálni – különben óhatatlanul szűrőcserére kerül sor!