alufelni

Az alufelni Einpresstiefe száma

  • 2020. december 29. kedd
  • By Admin: administrator
  • Comment: 0

Az biztos, hogy az alumínium keréktárcsák hallatán sokan egyből a külsőre gondolnak, de nem lehet elfelejteni, hogy bizony sokkal fontosabb a tárcsáknak a kocsi teljesítményére gyakorolt hatása. Ezért az alufelni megvételekor alaposan meg kell figyelni azokat a tulajdonságokat, amiket mérni lehet.

Persze első helyen van a névleges szélesség és átmérő, de van még egy valami, amiről nem szabad megfeledkezni. Ez pedig az alufelni ET száma, amit sokan nem ismernek és/vagy értenek, hogy mi az. Rengetegen azért veszítik el a fonalat, amikor erről az adatról van szó, mert már maga a név is érdekes.

Az ET az Einpresstiefe megnevezésből ered. Valamilyen oknál fogva ez a német kifejezés terjedt el Magyarországon is. Mit kell erről tudni? Ugye az átmérővel és szélességgel csak a keréktárcsa palástját lehet beméretezni, tehát azt a rész, ahol az abroncs felfekszik a tárcsára.

Azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy a kerékágyra miként kerül fel a gumi. Ennek az első jellemzője az ET. Az alufelni értéke milliméterben van megadva, és a palást középvonala, illetve a felfogatási sík közötti távolságot adja meg. Néha ez egy negatív érték, de csakis akkor, amikor a felfogatási síknál kijjebb esik a középvonal.

A Dacia felni és egyéb értékek

Az ET szám megismerése után érdemes még valamiről többet tudni. Az Dacia felni felfogatás osztóköre is nagyon fontos, illetve érdemes kitérni itt még a középfuratra és a csavarok számára egyaránt. A csavarok számát talán nem kell magyarázni, az osztókört inkább. A csavarok száma tiszta sor, tehát biztos, hogy azt nem szükséges magyarázni, az osztókörre azonban ki kell térni egy picit a Dacia felni méreteinek kielemzésekor.

Ezen a képzeletbeli körön vannak a lyukak középpontjai, amibe a kerékcsavarok jönnek. Az utángyártott Dacia felni típusoknál előfordul, hogy két fajta osztókörhöz fúrják ki a lyukakat. A legtöbb esetben a négy csavaros felfogatásnál jön ki szépen a nyolc furat. Ekkor megeshet, hogy a csavarok felfekvési felületében van egy kis eltérés. Ez azért van, mert egyes gyártók gömbszerű felülettel illesztik a kerékcsavart és nem sima kúppal.

Címkék

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás